Monday, March 7, 2016

Under the Weather

March 7th, 2016

Hey this was a very up-and-down week. Let me explain......

Tuesday was I guess our first real Finding Day, since the Tuesday before we had already scheduled rendezvous for that day. This last Tuesday, though, was awesome. We found two new Amis, one of them is a lady from Ecuador. We were walking down the street and we started talking to her. She says she's Protestant and she know somewhat about us Mormons already. We taught her a little bit and we gave her a Book of Mormon. She told us it was a miracle that we were able to run Into each other and it could be a sign from above. We felt so good afterwards because the Lord trusted us enough with her that He placed her in our path. Her name is Fabiola and she's about 50 years old. We transferred her to our Sœur missionaries because that day our district did finding for the sœurs. Me and Cisneros will get ours next week!

On Thursday morning, I woke up with a bit of a headache.  We went to two rendezvous and it started feeling worse. Our less-active, Andrè, gave me a tablet medicine and I drank it down in soda. It felt even worse. So then we just went to the apartment to sleep. 

The next morning, I felt horrible. My nose was constantly running, I had shivers, my head hurt really bad. Saturday morning I felt a little better, so we were outside for like 3 hours and I felt horrible. We went back to the apartment to sleep. That night a member in our ward gave me an anti-flu medicine. I took one pill that night before I went to sleep and I woke up in the middle of the night with a lot of blood coming out of my nose. 

I didn't go to church on Sunday (yesterday). I just slept all day in the apartment. Today I feel sort of better. I still feel dizzy and my throat bothers me and I get the cold rushes still, but it's slowly improving, or at least I think it is. I'll go see a doctor if I don't see any improvement soon.

Hopefully I'll recover soon so that we can get back to work.

Elder Aburto

Enfermo

7 de marzo de 2016

Esta semana ha sido de altibajos. Aquí les va:

Pues resulta que el martes fue finalmente nuestro primer día para buscar investigadores, ya que para el anterior ya teníamos rendezvous programadas. La cosa fue que el martes fue a todo dar porque encontramos nuevos Amis y uno de ellos es una mujer ecuatoriana. Resulta que andábamos en la calle, nos la encontramos y comenzamos a hablar con ella. Nos dijo que es protestante y que sabe un poco de los mormones. Así que le hablamos sobre la Iglesia y le entregamos un ejemplar del Libro de Mormón. Entonces dijo que era algo así como un milagro el hecho de que nos hayamos encontrado y que podría ser una señal del cielo. Eso nos hizo sentir muy bien porque el Señor nos tuvo la confianza suficiente para ponerla en nuestro camino. Ella se llama Fabiola y debe tener unos 50 años. Su nombre se lo pasamos a las sœur misioneras porque ese día al distrito le tocó buscar personas para ellas. La próxima semana el distrito buscará investigadores para Cisneros y para mí.

El jueves me desperté con dolor de cabeza pero salimos a nuestras rendezvous y de repente me comencé a sentir peor. Fuimos a visitar a Andrè, que es menos activo, y él me dio una pastilla que me tomé con un poco de refresco, pero después me empecé a sentir peor. Así que luego nos regresamos al departamento y me acosté.

Al día siguiente me sentía terriblemente mal, no hacía más que moquear, tenía escalofríos y la cabeza me dolía muchísimo. El sábado en la mañana amanecí un poco mejor y salimos por unas tres horas, pero después otra vez comencé a sentirme mal y decidimos regresar al departamento para que durmiera. Esa noche, un miembro del barrio me dio una medicina para el resfriado y me la tomé antes de acostarme, pero desperté a media noche sangrando a chorros de la nariz.

La cosa fue que ayer domingo no fui a la Iglesia, me quedé durmiendo en el apartamento todo el día. Pero hoy me siento un poco mejor, todavía tengo un poco de mareo, de dolor de garganta y aún siento escalofríos, pero creo que ya voy de salida. Si veo que la cosa no mejora voy a ir al doctor.

Espero recuperarme pronto para que pueda volver a trabajar.

Élder Aburto